Salı, Aralık 26

Peşin Fiyatına Daralıyorum Müzeyyen! (1)

                                  
                                                                                        Karaköy / Kadıköy Vapuru, 2017
                                                                                                   Photo By: Ekin Taneri 

Gönül yorgun olunca dil de keskin olur
Gönlüm dilimi katanaya çevirdi Müzeyyen
Çoban salatasına küp küp doğradığım domastesler gibi insan doğruyorum
Ahlaksız cinayetlerin mahallinde gökyüzüne bakıp ferahlamaya çalışıyorum
Müzeyyen, göz kapaklarımı aşağı yukarı hareket ettiren ani refleksim
Sensiz dantelli çoraptan bir farkım yok
Sürekli ya kaçıyorum ya da deliklerimden hava alıyorum

Savannah'ta aslan çetesi tarafından kovalanmış ama kendisini kıl payı kurtarmış antilobun yorgunluğu var üzerimde
Yorgunum Müzeyyen,
Bir kucak sakalıma aldırış etmeden annemin bana aldığı kalpli pijamayı giyemeyecek kadar yorgun!
Annemin aldığına aldırış etmeyip saygısızca yatağa yatacak kadar yorgunum
Bağrının istasyonunda durup dinlenmeden hiçbir şey gitmeyecek Müzeyyen

İnsan portakalını kaybettiğinde onu teselli edececk pek çok portakal bulabilir etrafında
Parasını kaybettiğinde daha çoğunu bularak eski zenginliğinin tadını tekrar çıkarabilir
Kayıplar bir şekilde unutturur kendini Müzeyyen!
Fakat sen!
Ne portakala benziyorsun ne de paraya, 
Müzeyyen sen bu hayatta elimle dokunduğum hiçbir şeye benzemiyorsun
Mezarlıkta ikamet eden hiç kimse nefes alamaz,
Nefes alamıyorum Müzeyyen ve Karacaahmette kendime 2+1 manzarasız bir yer bakıyorum

Yaşamak için bir şeyler paylaşmamız lazım Müzeyyen,
Dünya medeniyetlerinin hemen hepsi bir şeylerini paylaşmayan cimriler olarak yok oldu
Gönlündeki akrepleri bırak gitsin
Bırak gitsin Müzeyyen
Acılar gönlümüzde derin boşluklar doğuruyor
Boşlukları doldurmakta zorluk çekiyorum, kontra ataklara karşı koyamıyorum

Biliyorum Müzeyyen,
Kaotik gecelerin içindeki manyak bahçıvandan pek bir farkım yok
Ama ne bileyim delilik olmadan da bir şeyleri anlamamız zor
Hem deli olmasak zeytin çekirdeğinin içinde orman yattığını nasıl görebiliriz?
Düşün Müzeyyen,
Ben mandalinamı almış liflerinde seni beklerken sen düşün
Öpüyorum parmak uçlarından, ayak bileklerinden, elmacık kemiklerinden...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder