Pazar, Mart 25

Peşin Fiyatına Daralıyorum Müzeyyen - 2


                                                     25.03.2018, Kadıköy
                                                Foto: Ekin Taneri

Gökyüzünün bir derdi olduğunu bilmeyenler
yağmurun betona yağdığını zannedermiş Müzeyyen
Betonlaşmış vücudumun arasından sızan toprağa oluk oluk yağıyorsun
Ne toprağıma can veriyorsun, ne de damlalarınla alıp gidiyorsun
Tek bir soruya bile veremediğim cevabım
Bilge filozafların sakalını sıvazladığı gibi
her soruna çözüm bulamıyorum!
Gözlerinde bir silah gibi taşıdığın sorularını indir yere artık!

Biliyorum Müzeyyen
Ben seni hiç bir durakta üç ay beklemedim
Biz hiçbir zaman bir yerde bekleyemeyiz
Kabul edelim bunu artık!
Biz dipsiz boşluğun içine doğru kayan emniyet kemerini bağlamamış iki boşluğuz
düştüğümüz boşlukta göğü izleyen kuyuyuz!

"Yaşamak bir başkası olmaktır" dedin bana
Bırak Müzeyyen
Bırak ki bugün de dünkü gibi hissettiğim aynı hayatı yaşamayım!
Her gün Çin restorantına gidip olmadığını bile bile lahmacun sipariş eden
şapşal müşterinin aynılığını yaşamaktan yoruldum
Bırak!
Dünkü hayatımızın yaşayan kadavrası olmayalım artık!

Bir yerlerden kaşlarını çatıyorsun bana
Kızma Müzeyyen
İnsan ocakta kaynayan tencere gibi fokurdamaya başlayınca
dökermiş nefretini de sevgisini de
gün aşırı yorgun düştüğüm sokaklara bir bir kusuyorum seni!
kusuyorum ama ağzıma ayak bileklerini öptüğümde gelen pamuk şekeri tadı geliyor
Müzeyyen, benim baharat yolu gülüşlüm, nefes darlığımı yok eden ilacım
Kızma bana!

Bazı şeyleri söylemek iki türlü olur
ya konuşarak yaparız bunu ya da susarak
Sen ne konuşuyorsun ne de susuyorsun Müzeyyen!
Kulaklarım yüksek sesle konuşmalara ve susmalara dayanamayacak kadar hassas
100 kilometre hıza ulaşıp avını yakalayamayan çitanın sırtına dayanmış steteskoptan ne duyuluyorsa
benim de kulaklarımdan öyle bir hırıltı ve bitmişlik geliyor
Kalbimdeki huzurlu ıstırabı, cehenneme çevirme!
Anlamıyor musun!
Anlayamadığım şeylerin yaktığı ateş kalbimde kapanması zor dehlizler açıyor!

Biz hiç filmlerdeki diyalogları yapmadık
Bir meyhaneye oturup hafif bir meltem rüzgarında
yosunlardan korktuğumuzu anlatmadık mesela
Korkuyorum Müzeyyen!
Yosunlardan da korkuyorum, senden de!
Alaska'ya yaz gelmesinden de, uzay boşluğuna kanatlanan sineklerin senden bana bahsetmesinden de korkuyorum
Artık bir şeylerin farkına varmamız lazım!
Dünyanın en kimsesiz yerlerinden, en kalabalık şehirlerine kadar herkes bilir bunu!
Ölüler aldatılmaz Müzeyyen!
Ben seni aldatamam, hoşçakal!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder